Четверг, 19.06.2025, 12:35
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории раздела
Мои статьи [20]
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Главная » Статьи » Мои статьи

ЦИФРОВІ ІНСТРУМЕНТИ СУЧАСНОГО ВИКЛАДАЧА

На сьогодні реформування освіти відноситься до найактуальніших питань в нашої країні та вимагає нових підходів і методів навчання, в тому числі з використанням сучасних новітніх технологій. Невід’ємною частиною цього процесу є створення різноманітних електронних освітніх ресурсів навчального призначення та електронних підручників, застосування яких допомагає викладачам зробити освітній процес наближеним до життя та більш цікавим для студентів, унаочнити та розширити навчальні матеріали. Тому виникає велика необхідність якісної підготовки педагогічних працівників.

 Впровадження цифрових технологій в освітній процес Запорізького фахового музичного коледжу ім П. Майбороди є однією з найбільш важливих тенденцій розвитку освіти в нашому  закладі. Вони сприяють його інтенсифікації, збільшують швидкість та якість сприйняття, розуміння та засвоєння знань студентів-музикантів. Процес навчання при цьому стає більш мобільним, диференційованим та індивідуальним. При цьому технології не замінюють самого викладача, а  доповнюють його. Таким сучасним  заняттям властиві: адаптивність, керованість, інтерактивність, поєднання індивідуальної та групової роботи, часова не обмеженість навчання.

Цифрові технології створюють викладачу нові можливості, дозволяючи разом із студентами  отримувати задоволення від захоплюючого процесу спілкування та пізнання. Вони сприяють автоматизації більшої частини роботи педагога, вивільняючи людський ресурс на пошук, спілкування, індивідуальну роботу із студентами, уможливлюють отримання моментального зворотнього зв’язку, покращують ефективність управління освітнім процесом та освітою в цілому.

На сьогоднішній день набуває популярності використання інтернет-сервісів для створення цікавих дидактичних матеріалів з будь-якої теми з використанням текстів, зображень, відео та аудіо файлів, у тому числі інтерактивних. Дані сервіси стають зручним інструментом для створення електронного супроводу уроку, заняття або дистанційного курсу. Створені завдання можна розмістити на власному сайті або блозі. Наприклад сайт викладача інформатики Запорізького фахового музичного коледжу ім. П. Майбороди http://zmuchitel.ucoz.ru/  . Викладач розміщує на ньому відео файли своїх занять, посиланням на власний  YouTube канал, на електронні підручники та корисні матеріали з тем предмету.  Створює та використовує ресурси  інфографіки: mindmeister, Infogr.am, Datawrapper, Chartgo, Stat Planet, тощо.  Для створення інфографіки на цих платформах необхідно зробити всього три кроки: визначитися із шаблоном, ввести дані та поділитися інфографікою у соцмережі Перевага цих ресурсів у простоті використання та можливості завантажувати власні фото чи відео й робити їх інтерактивними.

Дуже часто в навчальному процесі необхідно створення та використання інтелект-карт. Вони допомагають вчитися, генерувати нові ідеї та запам’ятовувати великий обсяг інформації. Інтелект-карти– це так звана мапа розуму, пам’яті або ж думок, що відображає слова, ідеї чи завдання. Її використовують для генерування, структуризації чи відображення ідей. Це чудова річ для запам’ятовування великого обсягу інформації в процесі навчання чи розробки проекту. Для цього викладач  використовує Coggle, MindMeister, Bubbl та інші ресурси.

Неодноразово на заняттях викладача також  присутні стрічки часу. Стрічка часу- це спосіб візуалізувати навчальний матеріал. Найчастіше використовується, коли маємо справу з історією або хронологією якоїсь події. Дуже зручно використовувати для хронології як в навчальній діяльності, так і в позакласній роботі. Наприклад  My Histro - Можна створювати інтерактивні стрічки часу для уроків історії, літератури, інформатики, фізики  та ін., Де можна представити інформації в часі. Візуалізація історичних процесів і подій на карті з датами  дозволяє одночасно представити всі три виміри історії: де, коли, і як.

Також викладач використовує електронні підручники з предметів свого циклу як інших викладачів, так і створені власно за допомогою FlipSnack, Epubbud, RealeWriter, Kindle.  Kindle це спеціалізований сервіс для вчителів, що дозволяє самостійно створювати електронні підручники. За допомогою цого редактора викладач перетворює звичайний файл PDF в електронну книгу з малюнками, закладками та іншими корисними доповненнями. Функціонал програми дозволяє виділяти ключові поняття різними кольорами, додавати замітки, робити картки для запам'ятовування і шукати потрібні слова у словнику. Після створення електронного підручника викладач публікує власні книги в Інтернеті та власному сайті.

Важко в процесе навчання  обійтись без створення та використання електронних інтерактивних дошок. Це ефективний спосіб впровадження електронного змісту і мультимедійних матеріалів в масове середовище навчання. Можна перерахувати наступні види освітньої діяльності, доступні при використанні електронної інтерактивної дошки:

  • робота з текстом і зображеннями;
  • створення заміток за допомогою електронного чорнила;
  • збереження зроблених заміток для передачі по електронній пошті, розміщення в Інтернеті або друці;
  • колективний перегляд Web – сайтів;
  • свобода пересування по класу при демонстрації програмного забезпечення чи роботі з ним перед аудиторією;
  • створення за допомогою шаблонів і зображень власних завдань для занять;
  • демонстрація і нанесення заміток поверх освітніх відео кліпів;
  • використання вбудованого в програмне забезпечення інтерактивної дошки презентаційного інструментарію для збагачення дидактичного матеріалу;
  • демонстрація презентацій, створених студентами тощо.

   Майже кожне заняття студенти виконують не важке, але дуже цікаве завдання – вирішують кросворд, ребус або складають пазли з поточної теми уроку.  Створити пазли,  кросворди та ребуси можна, наприклад використовуючи ресурс  edpuzzle.com.

Створення та використання інтерактивних дидактичних матеріалів також неот’ємна частина навчального процесу в Запорізькому фаховому коледжі ім. П. Майбороди. В цьому викладачу допомагають:

ClassTools- Онлайн сервіс для створення інтерактивних Flash-ресурсів і, перш за все, дидактичних ігор для уроків. За допомогою цього сервісу ви можете в лічені хвилини створити свою дидактичну гру або створити навчальну діаграму, скориставшись одним із шаблонів. BrainFlips -
онлайн сервіс для створення карток. За допомогою сервісу можна виготовити картки по предмету викладання і тут же почати працювати з ними. Карти-завдання об'єднуються в колоди. У картку можна додати відео, аудіо або фото для того, щоб включити всі канали сприйняття інформації.

Flashcard Machine -  Онлайн сервіс  створений для підготовки дидактичних матеріалів в ігровій формі у вигляді наборів карток. Матеріали на картках можуть бути у вигляді тексту, зображень, звуку, посилань. JeopardyLabs - онлайн сервіс  призначений для генерації тематичних вікторин. Сервіс підтримує кирилицю. Після заповнення даними сервіс запропонує посилання для роботи з вікториною, та інші.

Пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві. З розвитком інформаційних технологій зростає їх роль та використання  у сфері освіти.

Педагогічні працівники мають розуміти, як цифрові технології можуть підтримувати комунікацію, співпрацю, творчість та інноваційність, усвідомлювати їх функціональні особливості, обмеження, наслідки та ризики використання; загальні принципи, механізми та логіку, що лежать в основі створення цифрових сервісів, які постійно розвиваються, а також знати основи функціонування та використання різних цифрових пристроїв, комп'ютерних програм та мереж.

Категория: Мои статьи | Добавил: skazochnayakrisa7946 (14.01.2022)
Просмотров: 145 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
Имя *:
Email *:
Код *:
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz